woensdag 21 juni 2017

Heftige tijden

Na een lange tijd is hier dan weer een blog van mij en als ik ga bloggen heb ik meestal niet zulk goed nieuws....
Vorige week maandag kregen we het zeer slechte nieuws dat de kanker terug is. Dit keer zit het alleen niet op de oorspronkelijke plek ( linkerbekken ) dat bestraalde gebied ziet er nog rustig uit maar op beelden van een andere mri (van mijn buik) zijn er meerdere uitzaaiingen te zien, onder andere in mijn buik, rondom m'n rechter nier, en in de buurt van de 10e en 11e wervel.
Afgelopen Maandag is er ook nog een ct-scan van mijn longen gemaakt om te kijken of daar misschien ook nog wat zit aangezien ik aangaf al enige tijd onverklaarbare pijn in mijn bovenrug te hebben.
De uitslag van die scan kreeg ik gisteren en het blijkt dat er ook een tumor op m'n linkerlongvlies zit. Dat maakt verder voor het behandelplan niks uit maar is natuurlijk wel een enorme tegenvaller en bovenal verre van gunstig. 
Het behandelplan bestaat dit keer uit 6 chemokuren. ( het zijn kuren van 3 weken waarvan 5 dagen chemo in het ziekenhuis, dan thuis zo ver mogelijk opknappen en dan weer een nieuwe kuur) Afgelopen maandag kregen we de voorlichting over de gang van zaken en dan zal ik morgen (Donderdag) al gaan beginnen aan de chemo. 

Ik kijk als een berg tegen de chemotijd op en vraag mezelf elke dag af hoe ik dit allemaal moet gaan doen want er is geen enkele garantie dat de chemo gaat werken en daarbij komt dat ik natuurlijk al een keer eerder chemotherapie heb gehad en dat bleek achteraf ook niet gewenste effect te hebben. Met dit alles in je hoofd is deze hele enorme tegenvallende rotsituatie gewoonweg niet makkelijk....

3 opmerkingen:

  1. tjonge, bijna 2 jaar geen blog, en nu dit. Ik kan niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat de voorbije 2 jaar een fijne tijd voor je is geweest, waar je aan terug kunt denken tijdens je behandelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel toevallig via de blog van Ilse kom ik vandaag bij jou terecht, heb zelf in maart ook diagnose kanker gekregen en ben al geopereerd. Tot nu toe alles ok. Weet dat je er niet alleen voor staat, we vechten samen met zovelen tegen die verschrikkelijke ziekte. Ik ken je niet maar leef toch met je mee....heel heel veel moed en kracht !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen