woensdag 27 mei 2015

Bestraling bijna van start.

Begin van volgende week hebben we onze eerste 3 afspraken in het Heidelberger Ionenstrahl-Theraphiezentrum (HIT) Ik krijg als eerste een MRI en daarna hebben we het intake gesprek met een dokter van daar, de dag erna krijg ik ook nog een ct-scan. Tijdens het intake gesprek zullen ook de bijwerkingen met ons besproken gaan worden maar daar zal ik wel verder over vertellen als we de dokter ook echt gesproken hebben.
Dan zijn we voor een klein weekje weer thuis en zal als alles goed is op 11 Juni de behandeling gaan starten. Dus wij zijn de afgelopen tijd erg druk geweest met het regelen van een aantal belangrijke dingen met als in eerste instantie het belangrijkste; er achter komen of we de behandeling wel vergoed krijgen van de verzekering. Toen dat eindelijk geregeld was kon de rest pas in gang gezet worden, want de kliniek wilde dat logischerwijs ook eerst horen van mijn verzekering. We zijn toen op zoek gegaan naar een onderkomen voor ons voor in de omgeving van Heidelberg en nu zou je denken dat dat niet zo moeilijk zal zijn omdat het daar zo'n mooie en toeristische omgeving is met genoeg bezienswaardigheden, die we overigens hopelijk ook voor een gedeelte kunnen gaan bekijken als ik me een beetje goed voel. maar dat viel eigenlijk best een beetje tegen want het zijn over het algemeen vrij kleine appartementen met bijv. het bed in dezelfde ruimte als de keuken en dat is niet verstandig als ik bijv. misselijk ben van de bestralingen. En zo waren er nog een aantal dingen die het vinden van een huisje voor ons wat moeilijker maakte maar inmiddels lijkt het erop dat we een leuk huisje gevonden hebben! Alleen nu nog even wachten op een bevestiging van de eigenaresse van het huisje.
Voor de eerstvolgende dagen dat we daar moeten zijn hebben we trouwens een hotelletje gevonden niet ver van Heidelberg vandaan. 

En zo waren en zijn er nog een aantal zeer belangrijke (praktische) dingen voor ons te regelen terwijl onze hoofden daar eigenlijk totaal niet naar staan omdat je hoofd vol zit met vragen en angsten want het feit blijft, in Nederland ben ik uitbehandeld.....en dan zijn er nog iets van honderd soorten emoties (waarvan ik het bestaan eerst ook nog niet wist...) want tja, ook al klinkt de protonenbestraling hoopvol, er is totaal geen garantie dat deze behandeling ook echt bij mij aan gaat slaan.

Ook heb je door al dat praktische geregel en gedoe weinig tijd en ruimte in je hoofd om alles op een rijtje te krijgen én vooral ook te houden, dus gelukkig zijn er een hoop mensen die ons daar bij bij willen staan en helpen en dat is erg fijn! 




1 opmerking:

  1. We volgen jullie op de achtergrond, hopelijk sllat de therapie aan, we bidden voor jullie! Johan en jolanda van Otterloo

    BeantwoordenVerwijderen